Σκέφτομαι να έρθω στο επόμενο GBI…

Θα τα καταφέρω; Τι χρειάζεται; Πόση προπόνηση; Τι εξοπλισμός; Τι θα κοστίσει;

Αυτές και άλλες παρόμοιες είναι οι συνηθέστερες ερωτήσεις που ακούω κάθε χρόνο, όταν βγαίνει η πρώτη ανακοίνωση για εκδήλωση ενδιαφέροντος. Πάμε λοιπόν:

Φυσική κατάσταση

Θεωρώ κατ’ αρχήν ότι κάνετε ποδήλατο! Αν δεν κάνετε, ποτέ δεν είναι αργά να αρχίσετε, αλλά ίσως είναι νωρίς να αρχίσετε να σκέφτεστε το GBI. Πόσο ποδήλατο όμως; Και με τι ταχύτητες, τι ρυθμό;

Εφόσον μιλάμε για το GBI (ή και για οποιαδήποτε άλλη παρόμοια διοργάνωση – σημειώστε ότι γίνονται πολλές τέτοιες στην Ευρώπη) δεν πρόκειται να «κάνετε αγώνες». Οι ποδηλάτες χωρίζονται σε γκρουπ (των 10 συνήθως) και υπάρχουν γκρουπ όλων των δυνατοτήτων. Θα βρείτε σίγουρα κάποιο γκρουπάκι που κινείται με μέση ταχύτητα κοντινή στις προτιμήσεις σας και που κάνει όσες στάσεις για ξεκούραση / φαγητό κλπ. θα θέλατε. Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι η «αερόβια ικανότητα». Υπάρχει όμως ένα ζήτημα… Αυτό της αντοχής. Θα χρειαστεί να κάνετε πάνω από 100 – 120 χλμ. κάθε μέρα. Θα πρέπει λοιπόν να μείνετε πάνω στη σέλλα αρκετές ώρες. Πρέπει το σώμα σας να έχει προπονηθεί και συνηθίσει σε αυτές τις ώρες. Επιπλέον, θα πρέπει την επόμενη μέρα να κάνετε … το ίδιο! Η μεγαλύτερη πρόκληση του GBI (σε επίπεδο φυσικής κατάστασης) είναι να μπορείτε να κάνετε ΚΑΘΕ μέρα, επί 7 μέρες  πολλά (πάνω από 100) χιλιόμετρα.

Συνήθως προτείνω ένα απλό, πρώτο τεστ για να δείτε αν μπορείτε να ακολουθήσετε αυτό το πρόγραμμα:

1.       Προγραμματίστε ένα Σαββατοκύριακο που θα το «αφιερώσετε» σε αυτό το τεστ.

2.       Ξεκινήστε το Σάββατο το πρωί, μετά από ένα καλό πρωινό να κάνετε – κατά προτίμηση με παρέα – μια διαδρομή 100 – 120 χλμ. Δε χρειάζεται να έχει πολλά βουνά, αλλά να μην είναι και τελείως επίπεδη (π.χ. η Παραλιακή είναι ένα καλό παράδειγμα). Βάλτε στόχο να την καλύψετε σε 6 – 7 ώρες maximum.

3.       Επιστρέφοντας σπίτι μπορείτε να κάνετε ντους, να φάτε καλά, να πάτε μια βόλτα, ό,τι θέλετε τέλος πάντων.

4.       Την Κυριακή το πρωί θα κάνετε το ίδιο: πάλι δηλαδή καλό πρωινό και μετά 100 – 120 χλμ. ποδήλατο.

5.       Το πιθανότερο είναι ότι τη Δευτέρα θα ξέρετε αν θέλετε – και αν αντέχετε – να έρθετε στο GBI!

Είναι διαπιστωμένο ότι η 2η και η 3η μέρα είναι οι πιο δύσκολες. Μετά από αυτές, το σώμα φαίνεται ότι «συνηθίζει». Αν βέβαια διαπιστώσετε ότι την Κυριακή το πρωί το σώμα σας «αρνείται» να ακολουθήσει, σημαίνει ότι χρειάζεστε προπόνηση! Δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε! Θα πρέπει να εκτιμήσετε αν προλαβαίνετε να κάνετε την απαραίτητη προπόνηση στο διαθέσιμο χρόνο!

Εξοπλισμός

Χρειάζεται να πάρω κούρσα; Έχω mountain bike (MTB) μπορώ να έρθω; Είναι οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις γύρω από το θέμα εξοπλισμός. (Υπάρχουν και μερικές ακόμα που θα προσπαθήσω να καλύψω εδώ).

Στο GBI, αν με το καλό έρθετε, θα δείτε κάθε είδους ποδήλατο: Κούρσες, trekking, mountain, city, recumbent κλπ. Άρα ΔΕΝ χρειάζεται να αλλάξετε ποδήλατο. Είναι γεγονός ότι με κάποια ποδήλατα, καλύπτονται πιο εύκολα – απ’ ότι με άλλα – οι μεγάλες αποστάσεις. Είναι γεγονός ότι τα slick λάστιχα είναι προτιμότερα από τα «τρακτερωτά». Αλλά όλα έχουν σχέση με την προηγούμενη παράγραφο (περί φυσικής κατάστασης): Αν μπορείτε να καλύψετε τις «απαιτήσεις» με το ποδήλατο που έχετε τώρα, τότε είστε εντάξει!

Πέραν του ποδηλάτου θα χρειαστείτε:

  1. Κάποιο τρόπο να πακετάρετε το ποδήλατο (μπορεί να είναι από απλό χαρτόκουτο (φθηνότερη λύση) μέχρι ειδική βαλίτσα μεταφοράς ποδηλάτου.
  2. Κάποια (λίγα) βασικά ανταλλακτικά (σαμπρέλες, συρματόσχοινα, κλπ.). Μην αγχώνεστε γι’ αυτά, η ομάδα έχει αρκετή εμπειρία να μοιραστεί μαζί σας.
  3. Ρουχισμό. Λάβετε υπόψη ότι θα κάνετε ποδήλατο 8 μέρες συνεχόμενες, ότι το πλύσιμο και (κυρίως) το στέγνωμα ρούχων είναι μεν εφικτά, αλλά όχι και πολύ εύκολα, και πράξτε αναλόγως!

Ψυχολογική κατάσταση

Κανείς δε με ρωτάει γι’ αυτό! Εγώ όμως κρίνω ότι πρέπει να αναφέρω κάτι: Θα είστε για 7-8 μέρες «στο δρόμο». Θα χάσετε το βόλεμα του σπιτιού σας.

Θα κοιμάστε σε φτηνά μοτέλ (στην καλύτερη) και «στρωματσάδα» σε γυμναστήρια μαζί με άλλους 400 (στη χειρότερη). Θα περνάτε τη μέρα σας πάνω στο ποδήλατο, ό,τι καιρό και να κάνει! (Θα βλέπετε βέβαια φανταστικά τοπία και θα έχετε καταπληκτική παρέα!). Θα είστε για αυτές τις 7-8 μέρες μακριά από την οικογένεια, τη σύντροφο, τα παιδιά (αλλά και το γραφείο, τη δουλειά, τις υποχρεώσεις!). Κάποιοι το απολαμβάνουν, κάποιοι άλλοι όχι και τόσο! Σκεφτείτε σε ποια κατηγορία ανήκετε και αποφασίστε!

Κόστος

Πάμε στα δύσκολα (μέρες που είναι…). Αρχίζουμε από τα βασικά. Η διοργάνωση έχει φιλανθρωπικό στόχο. Για το 2015 πρέπει να συγκεντρώσετε τουλάχιστον 200€ από φίλους, συγγενείς, συναδέλφους κλπ. τα οποία θα πάνε στα Παιδικά Χωριά SOS της Βάρης. Προφανώς θα μπορούσε κάποιος και να βάλει από την τσέπη του αυτά τα χρήματα, αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος. Κοινός μας στόχος είναι μέσω της πρωτοβουλίας μας να προκαλέσουμε την προσοχή όσο το δυνατό περισσότερου κόσμου για να βοηθήσουν το έργο των Χωριών SOS και φυσικά τα απαιτούμενα χρήματα για φιλανθρωπία αποτελούν ένα κατώτατο όριο…γιατί προς τα πάνω…δεν υπάρχει όριο και παραδοσιακά στοχεύουμε στη συγκέντρωση όσον περισσότερων χρημάτων μπορούμε.

Επιπλέον, κάθε συμμετέχων θα πρέπει να βρει έναν σπόνσορα, ο οποίος θα υποστηρίξει τον κάθε ποδηλάτη. Από αυτά τα χρήματα, για το 2015, 350€ θα πρέπει να δοθούν προς την κεντρική διοργάνωση (ως συμμετοχή στα έξοδά της), ενώ υπόλοιπη πιθανή χρηματοδότηση  θα βοηθήσει διάφορα άλλα έξοδα όπως μεταφορικά και προσωπικά έξοδα.  Προφανώς, κάποιος που δε θα έχει σπόνσορα, θα πρέπει να καταβάλλει τα 350€ (προς τη διοργάνωση) από την τσέπη του. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το θέμα, επικοινωνήστε με κάποιο από τα μέλη της ομάδας GBI Hellas (αφού έχετε «λύσει» τα «θέματα» των προηγούμενων παραγράφων!).

Η διοργάνωση καλύπτει τη διαμονή ενώ η διατροφή (τις ίδιες μέρες) είναι επίσης πληρωμένη από τη διοργάνωση (πρωινό και συνήθως βραδινό). Υπολογίστε ως δικά σας κόστη μόνο τα μικρο-έξοδα καθ’ οδόν (κάποιο snack, ποτό, κλπ.).

Επομένως, κόστη που θα πρέπει να υπολογίσετε στον προσωπικό προϋπολογισμό του ταξιδιού είναι:

  • Αεροπορικά εισιτήρια (ή άλλος τρόπος μετάβασης) από Αθήνα προς Λονδίνο και από Ντύσελντορφ προς Αθήνα.
  • Επιπλέον διαμονή στη Λονδίνο ή/και στη Ντύσελντορφ, αν αποφασίσετε κάτι τέτοιο.
  • Άλλα έξοδα μετακίνησης (π.χ. ταξί προς και από αεροδρόμια).
  • Κόστος αγοράς ανταλλακτικών για το ποδήλατο και για ρουχισμό που θα χρειαστείτε.

Είμαι σίγουρος ότι για κάθε μια απορία που σας έλυσα, έχει δημιουργηθεί μια καινούρια! Οπότε:

  1. Διαβάστε μια δεύτερη φορά το παραπάνω κείμενο και
  2. Οποιαδήποτε απορία έχετε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο gbihellas@gmail.com

Σας περιμένουμε στην Ελληνική Ομάδα GBI!

Φραγκίσκος Βέλλης

Log in or Sign Up